Feeling at home in New Zealand! - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Bart en Dorien - WaarBenJij.nu Feeling at home in New Zealand! - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Bart en Dorien - WaarBenJij.nu

Feeling at home in New Zealand!

Door: Bart en Dorien

Blijf op de hoogte en volg Bart en Dorien

06 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Dag luitjes!

Morgen alweer 10 maanden van huis. Wat gaat die tijd! Ondertussen zijn we in Nieuw Zeeland en zoals een aantal van jullie wel al weten zal dit ons laatste land zijn waar we deze reis van genieten.

Maar laten we beginnen waar we vorige keer geëindigd waren. Na aankomst in Wellington werden onze tassen gescreend en als echte Nederlanders hadden we natuurlijk wat koffie enzo meegenomen omdat Nieuw Zeeland veel duurder is als Azië. Zonder problemen kwamen we de douane door en werden we opgehaald door Marionne, familie van Bart die in Nieuw Zeeland woont.
De eerste 3 dagen Nieuw Zeeland brachten we door bij Peter en Marionne en was het heerlijk om weer eens een ‘thuis’ te hebben met al het ‘normale’ eten zoals in Nederland, een heerlijk bed en douche. Aangezien het in Nieuw Zeeland nu hartje winter is was het wel even omschakelen maar gelukkig was ons pakket met winterkleren vanuit Nederland goed aangekomen.
De eerste dagen liepen we wat rond in de dorpjes en in Wellington, de hoofdstad van NZ.
En als je net uit Azië komt is alles zoooo duur hier. Wel goed voor de lijn want in plaats de bus pakken dan even een half uurtje extra lopen haha.

Hoewel we een beetje klaar waren met Azië waardeer je het weer meer zodra je weg bent. Hoe alles hier tot in de puntjes georganiseerd is doet de flexibiliteit van Azië soms ook wat heimwee geven ;).

Na afscheid genomen te hebben van Marionne en Peter gingen we met de nachtbus naar Auckland waar we onze camper gingen ophalen. En onze casa voor 39 dagen is prima! Wonderbaarlijk een heerlijke warme douche en ons gaskackeltje houdt ons goed warm waardoor we tot nu toe nog alleen gratis gekampeerd hebben. Rijden in Nieuw Zeeland is de meeste tijd heel relaxed omdat er vrijwel niemand op de weg is. Links rijden gaat ook prima dus dat zal thuis weer even wennen zijn ;).
Nadat we goed ingeslagen hadden bij de supermarkt gingen we op weg naar Matamata waar we de movie set van the hobbit gingen bekijken. Om jullie een idee te geven van de prijzen. Zo’n tochtje kost je 75 dollar pp. Ondanks dat was het echt wel leuk om te zien en de omgeving was erg mooi.

Na Hobbiton gingen we naar de Waitomo Glowworm caves. We hebben veel grotten gezien maar deze donkere grot met de lichtgevende larven waren erg bijzonder om te zien. Net een sterrenhemel met heeeel veel sterren.

Toen op naar Rotorua waar we verwelkomd werden met een lichte geur van rotte eieren. Welkom in het gebied van vulkanische activiteit!! Rondom Rotorua bezochten we verschillende mud pools en hot pools en na een ochtendwandeling dipten we in het heerlijke warme water van een hotpool.

Helaas zat het weer ons hierna niet mee en konden we niet skydiven in Taupo, skiën in mt. Ruapehu of hiken in Tongariro. Is er op de ene plek geen sneeuw, dan is er op de andere teveel. Is toch wat ;).
Toen dus maar de plannen omgegooid en onze camper goed gebruikt en aardig wat kilometers gemaakt van midden naar west en door naar Zuid. De beste activiteit als het regent!

Om deze reden gingen we iets eerder met de boot naar zuid eiland en kwamen we 27 juni aan in Picton. Na een mooie route van noord naar oost kwamen we aan in Kaikoura, een dorpje wat bekend staat om het vele leven in de oceaan.
In Kaikoura gingen we met Dolphin Encounters de zee op in de hoop met dolfijnen te kunnen zwemmen. Ze worden niet gevoerd dus het hangt van de zin van de dolfijnen af of ze het gezellig met je vinden en even blijven. Toen de bootman zei ‘we see some dolphins’ dacht we oh het zijn er maar een paar… Maar nee hoor! Een groep van wel 300 dolfijnen zwom en sprong rond onze boot en toen we erin gingen en we het water inkeken met ons masker leek het of we beland waren in een film van National Geograpic. We hadden in Indonesië een GoPro gekocht na het overlijden van onze beide duikcamera’s dus hier waren we nu erg blij mee. Voor de liefhebbers; het filmpje is te groot voor op de blog maar thuis kunnen we hem met alle plezier laten zien :). Onbeschrijflijk en zeker een highlight van onze trip!! Memories for a lifetime!
In Kaikoura bezochten we de vele plekken met zeehonden en een baai waar de pups heerlijk onbezorgd speelden in het water. Geweldig om te zien!

In Borneo hadden we Regie uit Nederland leren kennen en aangezien zij in de buurt was pikten we haar op en hadden we een gezellige dag in het mooie Kaikoura. Want buiten de dieren hebben we hier de mooiste pictures perfect sceneries gezien van Nieuw Zeeland.
Na een lekker visje langs de kant van de weg gingen we dan toch verder richting Christchurch.

Christchurch is een aantal jaren geleden getroffen door een fikse aardbeving en het is ongelooflijk te zien hoeveel schade er nog steeds is. Sommige plekken meer een spookstad. Steden is niet echt ons ding en daarom gingen we na een halve dag weer door naar Mount Hutt.
Hier lag gelukkig genoeg sneeuw en de volgende dag, na een trip van 14 km de bergen in met onze camper stonden we in de eerste sneeuw. Brrrr… Een dagje snowboarden was weer eens een hele andere activiteit.

Fijn voor snowboarden die sneeuw maar helaas konden we daardoor de Arthur’s pas niet doorrijden. Ondertussen al gewend aan plannen veranderen dan maar langs de oost kust omlaag ;).
Onze eerste stop was Oamaru, een kuststadje waar we pinguïns uit het water zagen waggelen.

Dunedin, de stop erna reden we door historische stadsdelen en zeer steile wegen waar ook een zeer fotogeniek treinstation lag.

Vanuit Dunedin zijn we begonnen aan de southern scenic route. De afgelopen 3 dagen zijn we door de Catlins gereden wat bekend staat om de ruige kust. Een prachtig (meer) ongerept stuk van Nieuw Zeeland.

Ondertussen zijn we (lees Bart) voetbal aan het kijken in de Mc Donalds. Eindelijk een keer voor ons normale tijd om te kijken .

Tot volgende keer!

Liefs Bart en Dorien

• 06 Juli 2014 - 01:07

Jolanda:

En nog gewonnen ook he!!;)

Geniet van nieuw Zeeland, maar zo te zien zijn jullie daar al flink mee bezig

X jolanda

• 06 Juli 2014 - 10:11

Wendy Bollen:

Wat heeft Nieuw Zeeland een prachtige natuur zeg!

Ik heb weer met plezier jullie verhaal gelezen en genoten van de sjieke foto's!

Wat een reis en wat een ervaringen!
    Geniet van ieder moment, want de rest van jullie leven zullen jullie nog heeeeeel vaak aan deze reis terug denken!

Liefs xxx Wendy

• 06 Juli 2014 - 11:07

Afra En Frans Angermille:

Hoi Dorien en Bart
    Wat een mooie foto's ! Veel van de namen in jullie verslag herkennen we op de postzegels van NZ waar we veel van hebben. Als het jullie interesseert kom je ze maar eens bekijken. Ook zijn er in het afgelopen jaar veel paardenzegels bijgekomen. Als je die nog wil verzamelen krijg je ze na terugkomst.

Geniet nog van de laatste etappe !! ------Afra en Frans-----.

• 06 Juli 2014 - 13:14

Marie:

Lieve Dorien en Bart,

Wauw!! Wat een mooie foto's weer! Inderdaad: memories for a lifetime. Geniet van de laatste paar weken en ik kijk er naar uit om ook jullie live verslag te horen!!

xx Marie

• 07 Juli 2014 - 08:45

Judith:

Heerlijk lijkt me dat om zelf met een campertje rond te kunnen toeren :) Wat een mooie foto's weer. Welke mogen er nu uitvergroot aan de muur in jullie toekomstige huis...? Geniet van de laatste maand!!!!!!! X

• 07 Juli 2014 - 09:00

Bianca:

wat een prachtige plaatjes weer,Wauw.

Geniet er nog maar even van, want voor je het in de gaten hebt zit het er weer op.
    Have fun!!

xxx Bianca

• 07 Juli 2014 - 11:49

Marco En Yvonne:

Top verslag weer! Fijn dat jullie toch iets mee krijgen van de wk spanning!
    Geniet er nog even van want het is er prachtig aan de foto's te zien!

• 07 Juli 2014 - 16:00

Ester:

Prachtige foto's en prachtig verhaal!! Ik ben zo benieuwd naar alle andere verhalen als jullie weer thuis zijn!! Snel een datum prikken om af te spreken, als ik ook weer terug ben :)

xxx

• 08 Juli 2014 - 14:03

Raymond En Eva:

Hey Jongens,

Geweldig, heb al heel veel moois zien langskomen hier op dit blog, Maar na het lezen van dit deel en het zien van deze foto`s weet ik wel wat op mijn verlanglijst qua reizen staat.

Gisteren terug van Werchter...topweekend gehad.
    We kijken uit naar jullie terugkomst, maar Eerst nog ff Nieuw-Zeeland onveilig maken.

Spreek jullie Snel